REVARCO, voorop in varkens!

Fotoalbum

Saldo

Een maximale opbrengst begint altijd met de prijs. De prijs moet goed zijn en het blijft de taak van de handelaar om het maximale uit de markt te halen. Dat begint met de juiste varkens naar de juiste plaats. Voor REVARCO betekent dit dat gemiddeld ca 80% van de vleesvarkens verkocht wordt aan Vion. Ca 20% van de vleesvarkens wordt elders geleverd, zowel in het binnenland als het buitenland. Zowel binnen Vion als elders kiezen wij zoveel mogelijk voor structuur en continuïteit. Wij stimuleren het leveren binnen kwaliteitsprogramma's en concepten. Zo wordt een groot percentage van de varkens binnen een welfareprogramma geleverd, zowel borgen/gelten als beren/gelten. Diverse bedrijven zijn inmiddels opgestart met het zogenaamde Star-concept, oftewel het Beter Leven programma van de dierenbescherming en Albert Heijn.

Naast de Vion concepten leveren wij bijvoorbeeld ook varkens onder het Milieukeur label.

Al deze programma's hebben hun eigen leveringsvoorwaarden, uitbetalingstabellen en bieden specifieke kansen. REVARCO heeft veel kennis om binnen de diverse programma's de saldo's te verbeteren en zo de opbrengst te verhogen. De keuze voor een concept of programma hangt van veel factoren af. Elke markt vraagt een ander varken met specifieke eigenschappen. ZO wordt in Duitsland een heel ander varken gevraagd dan in Nederland. Binnen Nederland zijn Voor de retail andere onderdelen belangrijk dan bijvoorbeeld voor een welfareprogramma. Veel keuzes die gemaakt worden vragen ook keuzes in voer, genetica en afleverstrategie. Hieraan hangt vaak weer een kostenplaatje. Een zorgvuldige afweging van kosten en baten moet uiteindelijk bepalend zijn om de juiste keuze te kunnen maken. Dit is één van de kerntaken van REVARCO die onder de noemer dierstroommanagement valt.